‘Tüketici stoklama alışkanlığını bıraktı’

Henkel Ankaya’da 7 Milyon Euro’luk Yatırım Yaptı

Hürriyet’ten Aysel Alp’in haberine göre Henkel, Türkiye’deki tüketici markaları üretimini tek çatı altında toplamak için Ankara Elmadağ’daki fabrikasına 7 milyon Euro yatırım yaptı. Şirketin Ankara Fabrikası, Henkel’in dünya genelinde 33 fabrikası arasında dördüncü sırada yer alırken Avrupa’da ikinci ve Ortadoğu’da en büyük üretim tesisine dönüştü. Fabrikada toz ve likit deterjan, kozmetik ve sülfonasyon olmak üzere dört farklı üretim tesisi bulunmakta ve 200’den fazla çalışana istihdam sağlamaktadır.

Henkel Türkiye Genel Müdürü Güray Yıldız, fabrikada gerçekleştirilen bir grup gazeteci toplantısında, “Tesisleri tek çatı altında bir araya getirdik. Bu stratejik adım, Türkiye pazarındaki varlığımızı güçlendirmeye yönelik kararlılığımızı göstermektedir. Ankara’daki tesise son beş yılda yaptığımız 21 milyon Euro’luk yatırım da uzun vadeli stratejimizin bir parçasıdır” dedi.

Promosyon Stratejisi ve Tüketici Davranışları

Türk Henkel Tüketici Markaları Fabrikası Direktörü Özgür Dilmen gazetecilerin sorularını yanıtlarken, perakende sektöründeki gelişmeleri değerlendirdi. Yıldız, tüketicilerin yüksek enflasyon ortamında stok yaparak fiyat artışlarından korunma eğiliminde olduğunu ancak enflasyonun düşmesiyle birlikte stokların eritildiğini ve stoklama davranışının sona erdiğini belirtti.

Yıldız, firmaların geçen yılın ikinci yarısından itibaren stoklarını tüketerek yeniden üretime odaklandığını ve “Üretimde daha dengeli bir eğilim gözlüyoruz. Ancak promosyon faaliyetlerinde artış var. Durağan pazarı canlandırmanın yolu promosyonlardan geçiyor ve tüketiciler de bu promosyonlara olumlu yanıt veriyor” şeklinde konuştu.

Güray Yıldız ayrıca grup bünyesindeki Persil’in gelecek reklam kampanyalarında genç bir Türk futbolcuya yer vereceğini duyurdu.

Deterjan Ürünlerinde Ülke Farkları

Türkiye’de üretilen deterjanların Avrupa’dakilerden farklı olduğunu belirten Yıldız, “Çünkü formülasyonlar tüketici ihtiyaçlarına göre şekillenmektedir. Örneğin Polonya ve Macaristan’da yaygın olan şarap lekeleri, Türkiye’de yağ ve salça lekeleriyle karşılaştığımız için içeriğinde yağ çözücüler bulunmaktadır” açıklamasında bulundu. Türk tüketicilerin, çok miktarda deterjan kullanmanın çamaşırlarını daha temiz ve beyaz yapacağı düşüncesiyle hareket ettiğini belirten Yıldız, “Türkiye’de bir yıkamada 150 gram deterjan kullanılırken, Avrupa’da ise bu miktar 50 gramı geçmez” dedi.

Related Posts

Xiaomi YU7 piyasayı ateşledi rekor sayıda sipariş aldı

26 Haziran’daki çıkışından sadece 72 saat sonra, veriler YU7 için Çin’deki 351 Xiaomi mağazasında 280.800 ila 315.900 arasında sipariş alındığını gösteriyor. Bunların ciddi siparişler olduğunu ve iade edilmeyen depozitolar anlamına geldiğini …

Çarşamba günü akaryakıta dev zam geliyor

Brent petrol fiyatlarında yaşanan dalgalanmanın ardından motorin grubuna çarşamba gününden itibaren geçerli olacak şekilde 1,70 TL zam yapılacağı öğrenildi. Geçtiğimiz hafta açıklanan ÖTV değişikliği nedeniyle benzine 2,26 TL, motorine ise 2,12 TL zam gelmişti.

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Bakanlık harekete geçti, tek tek tespit edildi! Toplam 4 milyon lira ceza

Satılık daire ilanlarındaki fahiş artışları, Ticaret Bakanlığı mercek altına aldı. Bazı ev sahiplerinin konut fiyatlarına kısa süreler içinde milyonlarca lira zam yaptığı belirlendi. 21 ev sahibine 4 milyon lira ceza verildi. Uzman isim; “Sistemden …

Akaryakıt, sigara ve alkol fiyatlarına zam geliyor: ÖTV’deki ‘otomatik artış’ netleşti

Temmuz 2025 ÖTV zammı belli oldu. TÜİK’in açıkladığı Yİ-ÜFE oranı aylık yüzde 2.46 oranında arttı. Bu oran doğrultusunda akaryakıt, sigara ve alkol ürünlerine otomatik vergi zammı geldi. Peki, sigaraya ne kadar zam geldi? Benzin ve motorin zammı ne kadar oldu?

Ekonomist Artunç Kocabalkan: Altın yeniden 4000 dolarlara tırmanabilir

Ekonomist Artunç Kocabalkan: Altın yeniden 4000 dolarlara tırmanabilir